20.7.2015
Panasonic näyttö antaa seuraavat kilometrimäärät täyteen ladatulle akulle.
Toimintasäde on siis optimaalisissa olosuhteissa suurimmalla avustuksella 78 kilometriä. Tämä pitää minun arkisessa työajossani aika hyvin paikkansa. Tehokkaimmalla avustuksella ajan kolmen työpäivän ajot eli n. 70 km ja tuolloin jäljellä on usein vielä 10 - 20km toimintasäde. Työmatkallani on mennen tullen pari loivahkoa myötälettä sisältävää suoraa, joissa nopeus nousee suhteellisen helposti tuonne 26 -28km/h ja tuolloin avustus ei ole käytössä ja akunvaraus siis säästyy. Standard asetuksella ajan neljän päivän työmatkat. Näytön ylhäällä vasemmalla oleva akkuvarauksen osoitin alkaa vilkkua kun avustusmatkaa on jäljellä näytön mukaan 4km. Tämä on ainoa osoitus avustetun matkan olevan pian päätepisteessään.
Polkupyörä on yllättävän hyvä ajaa ilman avustustakin. Usein kaupungissa ajaessani lyhyitä matkoja ajankin avustuksetta, sillä näytön edestakaisin laittaminen avustuksen päälle saamiseksi on aika rasittavaa.
Niin, matkaa polkupyörällä edelleen ongelmitta on kertynyt 1200km.
2 kommenttia:
Moro, kiinnostavia juttuja sulla koska itselläni on samainen ajokki ja kilometrejä n.500. Ajan työmatkaa jossa tulee 25,5 km/pv. Reitillä on kolme isompaa nousua jossa 6. vaihde on sopivin ja nopeus 20-21 avustuspykälien vaihdellessa 4-5. Toki mäet menee toiseen suuntaan 8. vaihteella 35-45 km/h. Keskinopeuteni on ajotietokoneen mukaan 25-26 km/h. Viikolla 30 ajoin 4pv. eli 102 km. Akkua oli tietokoneen mukaan jäljellä 19%. Avustustustaso oli koko sessiossa high eli korkein. Edellisessä latausjaksossa ajoin akun tyhjiin niin että viimeiset kolme kilometriä akkuvaraus vilkutti nollaa, silti vielä viimeisessä nousussa kutosella oli avustusta joskin heikommin. Positiiviset kokemukset tähän asti, jarrut on tehokkaat, jousitus toimii, sivulaukun taidan hankkia. Terv: Pekka
Kiitos Pekka kommentistasi! Työmatkasi on himpun pidempi kuin minulla ja keskinopeuttasi voin pitää suorastaan "huimana". Minulla se on 21.9km/h (muistaakseni, en ihan äsken ole katsonut). Mainitsemasi jousitus erityisesti etupäässä on tosi hyvä ja säästää kroppaa paljon. Satulaputkessa oleva jousto on mielestäni aika mitätön, mutta toki tyhjää parempi. Olisikin mukava jos tänne tulee kokemuksia ja kommentteja niin saisimme yhä enemmän sähköavusteisista luettavaa myös kotimaan olosuhteissa. Suomenkielisiä tekstejä kaipailin itse aikani kun pyörää olin hankkimassa, mutta niitä on ollut kovin vähän.
Lähetä kommentti